Maxi Zoo przeciw COVID-19

Maxi Zoo to marka znana chyba wszystkim właścicielom zwierząt domowych. Jak radzi sobie w obliczu COVID-19? Jakie rozwiązania wprowadziła, aby jak najlepiej poradzić sobie z tą sytuacją? Zapraszamy do lektury!

Powołanie „Grupy kryzysowej do spraw Covid-19, zachowanie miejsc pracy, a nawet tworzenie nowych, zapewnienie ciągłości działania sklepów, uruchomienie programu Call&Collect, indywidualne wsparcie coachów dla pracowników oraz szkoleń z zakresu zarządzania zmianą – na tym skupiła się załoga Maxi Zoo w obliczu pandemii.

Firma Maxi Zoo w czasie Covid-19 stanęła przez wieloma wyzwaniami dla zachowania równowagi biznesowej. Podjęła się inicjowania i wdrożenia nowych rozwiązań.

Już w pierwszych dniach pandemii została powołana „Grupa kryzysowa do spraw Covid-19”, która opracowała kroki działania na wypadek 7 oszacowanych, kryzysowych sytuacji. Kroki te miały na celu zabezpieczanie ciągłości operacji biznesowych.

Dbałość o naszych Pracowników jest podstawą naszej kultury organizacyjnej. Idąc tym kluczem poczyniliśmy następujące kroki w celu zachowania puli miejsc pracy m.in.:

  • wstrzymanie premii kwartalnych,
  • przeniesienie w czasie podwyżek dla Pracowników wynikających z oceny rocznej,
  • zachęcenie pracowników do wykorzystania zaległych urlopów.

Udało się również zachować i utrzymać czynny cykl życia wszystkich sklepów Maxi Zoo w całej Polsce. Czuliśmy się w pełni odpowiedzialni za zapewnienie oraz dostarczenie pożywienia i karm weterynaryjnych, niezależnie od otaczającej nas nowej rzeczywistości. Dzięki zaangażowaniu naszych Pracowników i ich konsekwencji, mogliśmy w pełni realizować najważniejszą misję Maxi Zoo czyli być otwarci na potrzeby naszych Klientów i ich zwierząt.

Chcąc zachować bezpieczeństwo naszych Pracowników i Klientów, wprowadziliśmy i wdrożyliśmy wszelkie środki ostrożności we wszystkich lokalizacjach Maxi Zoo, mając na uwadze bezpieczne zakupy. Stąd też pojawił się nowy program o nazwie Call&Collect czyli zakupy na wynos. Inicjatywa ta spotkała się z dużym entuzjazmem i zainteresowaniem, ze strony naszych Klientów. Nam z kolei, dała ogromną satysfakcję, że właściwie reagujemy i odpowiadamy na potrzeby konsumentów i obecne trendy zakupowe.

W czasie Covid-19 podjęliśmy się otwarcia nowego sklepu w Szczecinie. Dotychczas znane nam operacje biznesowe napotkały na nieznane dotąd mocne obostrzenia.  Dzięki nowej lokalizacji mogliśmy uruchomić nowe miejsca pracy. Uelastyczniliśmy i dostosowaliśmy w pełni sam proces rekrutacji: m.in.:  wdrożyliśmy rekrutację on-line bez CV oraz kontakt z kandydatami w ciągu 24 godzin od zaaplikowania.

Ciążąca na nas odpowiedzialność biznesowa to jedno. Zauważyliśmy także, że musimy zadbać o przepływ informacji oraz komunikacji wewnętrznej przy jednoczesnej poprawie nastrojów i nowemu znaczeniu poczucia bezpieczeństwa naszych Pracowników. Dlatego też, zapewniliśmy wszystkim pracownikom indywidualne wsparcie Coachów oraz cykl szkoleń z Zarządzania Zmianą. Do dnia dzisiejszego badamy potrzeby naszych Pracowników oraz indywidualne preferencje powrotu do standardowego modelu pracy.

Dzisiaj, z perspektywy czasu, możemy mówić o faktycznych wynikach działań poczynionych przez Maxi Zoo wobec Covid-19. W przeprowadzonych badaniach nasi Pracownicy, zadeklarowali, że byli dobrze poinformowani o instrukcjach dotyczących pracy w czasie pandemii, docenili także współpracę zespołową oraz Leadership/przywództwo kadry Zarządzającej.

Autorka:

Joanna Jóźwiak

Hr Business Partner

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *