Jak optymalizować koszty (odc. 4): Tnij tylko wtedy, jeśli musisz

Oceń, czy musisz po prostu ciąć koszty, czy możesz poświęcić więcej czasu i starań, by efekt był optymalny długoterminowo. Zamiast opcji „taniej”, wybierz „lepiej i taniej”. Rozwiązania długoterminowe są zawsze lepsze od krótkoterminowych, o ile możesz sobie na to pozwolić.

Najczęściej okazuje się, że dużo efektywniejsze od zwalniania co trzeciego pracownika, jest ograniczenie wynagrodzenia czy bonusów wszystkim trzem. Oczywiście ma to związek z wysokimi kosztami zwolnienia: odprawy, ekwiwalent za niewykorzystany urlop, spadek wydajności w wyniku konieczności reorganizacji pracy oraz spadku motywacji pozostającej załogi. Trudno policzalne są straty wynikające z utraty wiedzy i zaburzenia rytmu pracy oraz ciągłości komunikacji między współpracownikami, kontrahentami czy klientami. Odsunięte w czasie, lecz odczuwalne straty, mogą przewyższyć oszczędności ze zwolnienia.

Często też słychać, że zwolnienie pracownika, to nie tylko obcięcie jego pensji, ale też miejsca pracy, narzędzi i kosztów powiązanych. Rzadko kiedy jednak w dniu zwolnienia firma może równocześnie pozbyć się biurka, samochodu, abonamentu i licencji na oprogramowanie oraz odzyskać część zainwestowanych pieniędzy. „OK, telefonu od nas nikt nie odkupi, ale przynajmniej nie będzie kosztu abonamentu i usług”, tylko czy rzeczywiście? Czy umowa ramowa dopuszcza zmniejszenie ilości aktywnych kart SIM, a jaka jest wysokość kary związanej z wypowiedzeniem UoŚUT i z czym będzie się wiązać zwrot samochodu do leasingodawcy? Przeanalizowanie takich zobowiązań może wykazać bezzasadność likwidowania stanowisk pracy i wskazać zupełnie inne rozwiązania, które przyniosą krótkoterminowe oszczędności i długoterminowo optymalną wysokość kosztów.

Analiza kosztów i potrzeb je generujących, a następnie analiza możliwych rynkowych rozwiązań dla zaspokojenia tych potrzeb bardzo często przynosi nie tylko obniżenie kosztów. W wyniku wprowadzonych zmian, zastosowania nowych rozwiązań bardzo często w firmie pojawia się nowa energia, nowe sposoby korzystania z owoców zmiany i wynikające z tego usprawnienia wpływające także na stronę przychodową. Często właśnie tak się dzieje przy zmianie technologii i architektury rozwiązań teleinformatycznych, które uruchamiają dalsze naturalne zmiany w procesach, często wpływając na sposób wykonywania obowiązków służbowych i wyższą ich efektywność. Rosnąca sprzedaż staje się efektem ubocznym wdrożenia oszczędności.

Autorka: Iwona Pękala, 4optima

Glosel przyłącza się do akcji #niezwalniajmy

Łukasz Kierus
Prezes Glosel Sp. z o.o.

Firma Glosel przyłącza się do akcji #niezwalniajmy mającej pokazać dobre rozwiązania wdrażane w biznesie dla ochrony miejsc pracy. Dlaczego projekt #niezwalniajmy jest dla nas ważny? Przede wszystkim jego idea wpisuje się w nasze podejście do tworzenia nie tylko przyjaznego, ale też – zwłaszcza teraz – bezpiecznego miejsca pracy.

Gdy tylko stanęliśmy w obliczu zagrożenia epidemicznego, od razu podjęliśmy wszystkie możliwe działania, żeby zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom. Nie tylko zapewniliśmy niezbędne środki bezpieczeństwa i ochrony indywidualnej, zorganizowaliśmy systematyczne odkażanie powierzchni, ale też rozdzieliliśmy pracowników biurowych i magazynowych.

Dla bezpieczeństwa tych pierwszych – wprowadziliśmy możliwość pracy zdalnej; tych drugich podzieliliśmy na zespoły i zorganizowaliśmy pracę w systemie zmianowym. To pozwoliło nam zapewnić prawidłową obsługę zamówień w naszych sklepach internetowych. W konsekwencji nie musieliśmy ani obniżać pensji, ani zwalniać pracowników, a nawet udało nam się zwiększyć zatrudnienie.

Zdajemy sobie sprawę, w jak trudnej sytuacji znalazło się wielu przedsiębiorców. Mamy to szczęście, że mimo aktualnej sytuacji epidemicznej, możemy patrzeć w przyszłość ze sporą dozą optymizmu. Nie tylko nie zwalniamy, ale też tworzymy nowe miejsca pracy. Planujemy kolejne działania, żeby zwiększyć naszą konkurencyjność  i  podnieść satysfakcję klientów z zakupów u nas.

Pod firmą Glosel kryje się kilka marek. Największe to: księgarnia Taniaksiazka.pl i sklep ze zdrową żywnością Bee.pl. Dążymy do poprawy jakości życia ludzi, zarówno poprzez promowanie czytelnictwa jak i zdrowego stylu życia.

TaniaKsiazka.pl to jedna z największych księgarni internetowych w Polsce. Przez 14 lat zyskaliśmy aprobatę ponad miliona zadowolonych Klientów. Udało nam się stworzyć niespotykaną społeczność czytelników, którą nieustannie napędza miłość do  książek. TaniaKsiazka.pl to przede wszystkim ludzie. To zarówno my, każda dusza tworząca zgraną TanioKsiążkową ekipę oraz społeczność czytelników, blogerów, bookstagramerów i youtuberów.

Z kolei Bee.pl to sklep z żywnością (w tym ekologiczną), naturalnymi kosmetykami, eko-środkami czystości, artykułami niemowlęcymi, zabawkami… Cały czas powiększamy asortyment, a przyświeca nam promowanie zdrowego stylu życia. Pod szyldem tej marki oferujemy to, co najlepsze. Sklep powstał z myślą o wszystkich, którzy pomimo problemów współczesnej cywilizacji chcą zwolnić i wprowadzić pozytywne zmiany w swoim życiu.

Od lat udowadniamy, że polska, rodzinna firma z tradycjami dobrze sobie radzi na konkurencyjnym rynku.

Jak optymalizować koszty? (odc. 3) – Niczego nie zakładaj z góry, lepiej sprawdź!

Zadawaj pytania, podważaj, kwestionuj, weryfikuj, niech nie zadowoli Cię odpowiedź, której się spodziewasz. Potrzebujesz NOWYCH odpowiedzi. Zgodnie z zasadą “Accepting same answers you’ll get same results”. Zadaj sobie pytanie: a może nie mam racji? Może nie wszystko wiem najlepiej? Może dotychczasowe myślenie się teraz nie sprawdzi?

Świeże analityczne spojrzenie na koszty nieuchronnie doprowadzi do pytań o to, czy nie można i taniej i lepiej. Wygląda na oksymoron, ale właśnie dlatego często pozostaje niesprawdzone. Jeśli przyjmiemy z założenia, że nie da się jednocześnie obniżyć kosztów i podnieść jakości, to analizowanie danych jest niepotrzebne. Po co nam znajomość wysokości kosztów, jeśli nie zdobędziemy się na odwagę, by je poważnie zakwestionować?

Trudność polega na wyjściu ze strefy samozadowolenia i przyjęciu postawy poszukującej dowodów. Jeśli nam się wydaje, że wiemy, iż posiadane rozwiązanie jest najlepsze z możliwych, a nie dokonywaliśmy ostatnio porównania z innymi rozwiązaniami, to znaczy, że tak nam się tylko wydaje. Konieczna jest weryfikacja rzeczywistości. „Rok temu robiliśmy porównanie” oznacza, że nasze dane są nieaktualne, a ponieważ obecna sytuacja wielu dostawców uległa drastycznym zmianom, to może okazać się, że aktualna oferta byłaby korzystniejsza. „Nikt nie ma tak nisko znegocjowanych cen” może powiedzieć tylko ten, kto w ciągu ostatnich kilku tygodni porównał swój cennik ze wszystkimi innymi.

Opuszczenie strefy samozadowolenia musi też objąć zakwestionowanie własnych wcześniejszych decyzji. „Sama brałam udział w tych decyzjach” niczego nie dowodzi, a wręcz może sugerować, że decyzje właśnie mogły nie być optymalne. To dlatego, że ze środka widać mniej niż z boku. Decydent często kieruje się przekonaniem, a nie twardymi dowodami. „Jednostki terenowe tego potrzebują” – to częste usprawiedliwienie niepodejmowania trudu przekonania ich do zmiany, zwłaszcza, że od nieformalnych relacji z beneficjentami tych kosztów może zależeć jakość pracy decydenta. A czasem wysokie koszty nie są pochodną wysokiej ceny jednostkowej, tylko niewłaściwie dobranej struktury i liczby produktów lub usług, która wynika z braku rzetelnie wykonanego badania wewnętrznych potrzeb.

Warto też teraz zwrócić u

wagę na koszty związane z pracownikami. Ich potrzeby mogły znacząco się zmienić w ostatnich tygodniach i podniesienie ich bezpieczeństwa pracy może być dużo wyżej cenione niż inne udogodnienia. Przegląd jest pilny i musi być wykonany starannie.

Autorka: Iwona Pękala, 4optima

Maxi Zoo przeciw COVID-19

Maxi Zoo to marka znana chyba wszystkim właścicielom zwierząt domowych. Jak radzi sobie w obliczu COVID-19? Jakie rozwiązania wprowadziła, aby jak najlepiej poradzić sobie z tą sytuacją? Zapraszamy do lektury!

Powołanie „Grupy kryzysowej do spraw Covid-19, zachowanie miejsc pracy, a nawet tworzenie nowych, zapewnienie ciągłości działania sklepów, uruchomienie programu Call&Collect, indywidualne wsparcie coachów dla pracowników oraz szkoleń z zakresu zarządzania zmianą – na tym skupiła się załoga Maxi Zoo w obliczu pandemii.

Firma Maxi Zoo w czasie Covid-19 stanęła przez wieloma wyzwaniami dla zachowania równowagi biznesowej. Podjęła się inicjowania i wdrożenia nowych rozwiązań.

Już w pierwszych dniach pandemii została powołana „Grupa kryzysowa do spraw Covid-19”, która opracowała kroki działania na wypadek 7 oszacowanych, kryzysowych sytuacji. Kroki te miały na celu zabezpieczanie ciągłości operacji biznesowych.

Dbałość o naszych Pracowników jest podstawą naszej kultury organizacyjnej. Idąc tym kluczem poczyniliśmy następujące kroki w celu zachowania puli miejsc pracy m.in.:

  • wstrzymanie premii kwartalnych,
  • przeniesienie w czasie podwyżek dla Pracowników wynikających z oceny rocznej,
  • zachęcenie pracowników do wykorzystania zaległych urlopów.

Udało się również zachować i utrzymać czynny cykl życia wszystkich sklepów Maxi Zoo w całej Polsce. Czuliśmy się w pełni odpowiedzialni za zapewnienie oraz dostarczenie pożywienia i karm weterynaryjnych, niezależnie od otaczającej nas nowej rzeczywistości. Dzięki zaangażowaniu naszych Pracowników i ich konsekwencji, mogliśmy w pełni realizować najważniejszą misję Maxi Zoo czyli być otwarci na potrzeby naszych Klientów i ich zwierząt.

Chcąc zachować bezpieczeństwo naszych Pracowników i Klientów, wprowadziliśmy i wdrożyliśmy wszelkie środki ostrożności we wszystkich lokalizacjach Maxi Zoo, mając na uwadze bezpieczne zakupy. Stąd też pojawił się nowy program o nazwie Call&Collect czyli zakupy na wynos. Inicjatywa ta spotkała się z dużym entuzjazmem i zainteresowaniem, ze strony naszych Klientów. Nam z kolei, dała ogromną satysfakcję, że właściwie reagujemy i odpowiadamy na potrzeby konsumentów i obecne trendy zakupowe.

W czasie Covid-19 podjęliśmy się otwarcia nowego sklepu w Szczecinie. Dotychczas znane nam operacje biznesowe napotkały na nieznane dotąd mocne obostrzenia.  Dzięki nowej lokalizacji mogliśmy uruchomić nowe miejsca pracy. Uelastyczniliśmy i dostosowaliśmy w pełni sam proces rekrutacji: m.in.:  wdrożyliśmy rekrutację on-line bez CV oraz kontakt z kandydatami w ciągu 24 godzin od zaaplikowania.

Ciążąca na nas odpowiedzialność biznesowa to jedno. Zauważyliśmy także, że musimy zadbać o przepływ informacji oraz komunikacji wewnętrznej przy jednoczesnej poprawie nastrojów i nowemu znaczeniu poczucia bezpieczeństwa naszych Pracowników. Dlatego też, zapewniliśmy wszystkim pracownikom indywidualne wsparcie Coachów oraz cykl szkoleń z Zarządzania Zmianą. Do dnia dzisiejszego badamy potrzeby naszych Pracowników oraz indywidualne preferencje powrotu do standardowego modelu pracy.

Dzisiaj, z perspektywy czasu, możemy mówić o faktycznych wynikach działań poczynionych przez Maxi Zoo wobec Covid-19. W przeprowadzonych badaniach nasi Pracownicy, zadeklarowali, że byli dobrze poinformowani o instrukcjach dotyczących pracy w czasie pandemii, docenili także współpracę zespołową oraz Leadership/przywództwo kadry Zarządzającej.

Autorka:

Joanna Jóźwiak

Hr Business Partner

Jak optymalizować koszty? (odc. 2): Niech na Twoje koszty spojrzy ktoś inny

Drugą zasadą, którą należy się kierować przy optymalizacji kosztów jest dopuszczenie tzw. “świeżej krwi” do analizy. Po co? I dlaczego? O tym w naszej drugiej części poradnika przygotowanego we współpracy z 4optima.

Dobrze, żeby na Twoje koszty spojrzał ktoś, kto ich nigdy nie widział, zrobił nowe zestawienia. Może to być specjalista, może to być zaprzyjaźniony przedsiębiorca, który być może inaczej niż Ty podchodzi do kosztów. Nowa sytuacja wymaga nowych metod, świeżego spojrzenia, kogoś, kto zada Ci być może pozornie głupie pytania, ale pozwoli Ci spojrzeć z nowej perspektywy.

Pierwsza korzyść w dopuszczeniu do działań analitycznych osoby, która tych danych nie zna, leży w świeżości jej spojrzenia i interpretacji. Oglądając zestawienia i liczby, które są nam znane nie uruchamiamy pełnego potencjału śledczego, a zależy nam na wyłapaniu ukrytego potencjału. Jeśli nadal tam jest, to znaczy, że wcześniej nie rzucał się w oczy. Próbując zrozumieć, dlaczego koszty są w danej wysokości, analityk będzie tworzył własny ich obraz i logikę, a przede wszystkim zwróci uwagę na wcześniej nie analizowane aspekty.

Nasz „detektyw” może charakteryzować się jedną z dwóch, zupełnie przeciwnych, cech. Może być zupełnie zielony w analizowanej materii, nie znać elementów składowych kosztu i ich wzajemnego oddziaływania. Dla przykładu: analizując koszty wynajmu samochodów będzie zastanawiał się, czy koszt polisy ubezpieczeniowej powinien być zaliczony do kategorii „koszty użytkowania”, a może w ogóle powinny były zostać poniesione przez leasingodawcę. W ten sposób wyłapie niestandardowe księgowania.

Może też być specjalistą w kosztach utrzymania flot, wtedy jego skrupulatne posortowanie kwot zgodnie z zapisami umowy i załączników, a przede wszystkim zgodnie z jego wiedzą wskaże ewentualne rozbieżności lub zada pytanie „dlaczego ten element jak w taki sposób zapisany w umowie”, „po co za to płacicie”, „czym był uzasadniony taki wybór”?

Zrobienie zestawień sortujących dane na różne kategorie, w sposób inny niż dotychczas, pozwala inaczej obejrzeć koszty i zweryfikować poprawność ich dynamiki czy trendów. Zweryfikowana może w ten sposób zostać zgodność aktualnego stanu z wewnętrznymi regulaminami i procedurami. Nowy sposób sortowania pozwoli też zastanowić się nad proporcjami: „czy hierarchia wydatków na poszczególne segmenty odzwierciedla aktualną strategię firmy?”

Być może na wszystkie jego pytania znajdą się odpowiedzi uzasadniające, ale jeśli pojawią się wątpliwości, „nie wiem”, „to robił ktoś inny”, „to zostało dawno tak zdecydowane”, to znaczy, że pojawia się potencjał do nowego, tańszego rozwiązania.

Wyniki sondażu “Koronawirus a rynek pracy”

Z sondażu przeprowadzonego w ramach akcji #Niezwalnijamy wynika, że dotychczas zwolnienia pracowników były najrzadziej wybieraną przez pracodawców opcją ograniczania kosztów pracowniczych.

Najczęściej pracodawcy decydowali się na zalecenie wykorzystywania zaległych urlopów oraz na ograniczania wynagrodzenia. W co trzeciej firmie ograniczano czas pracy pracowników.

Na pytania odpowiedziało 207 osób, przedstawiciele różnej wielkości firm (18% – mikrofirmy, do 10 pracowników), 21% (10-49 pracowników), 25% (50-249 pracowników) oraz 36% (250 pracowników i więcej).

Respondenci reprezentowali kilkanaście różnych branż. Najwyższy odsetek respondentów pochodził z branży marketing/reklama/ PR (13%), IT (11%) oraz Handel (10%).

Optymalizacja kosztów (odc. 1): Jak zmniejszyć koszty stałe?

Niedawno przedstawiliśmy kilka zasad, którymi warto się kierować, zanim przystąpi się do optymalizacji kosztów w firmie. Dzisiaj, razem z Iwoną Pękalą z 4optima, bliżej przyjrzymy się jednej z nich.

Przyjmij postawę „Wszystko się da”, mimo, że wcześniej słyszałeś, że koszty stałe trzeba zaakceptować jako niezmienne, że pewne kategorie kosztów są pomijalne i nie warte zachodu, a poza tym już kiedyś próbowałeś i jesteś przekonany, że nic z tych kosztów już nie wyciśniesz…

Co to oznacza, że koszty są stałe?

W rachunkowości „stałe” oznacza, że stale się je ponosi, a nie że są w stałej wysokości. Te koszty opisane są umowami stałymi lub ramowymi, najmu czy leasingu na czas określony i wydają się nie do ruszenia. To pozory, ponieważ z każdej umowy można „wyjść”, trzeba jedynie odważnie sprawdzić, jaki będzie tego koszt i czy nowa umowa z nawiązką tego kosztu nie pokryje. Wiele z tych kosztów można, bez zrywania umów, poddać zabiegom, które skutkują ich ograniczeniem.

Poznaj prawdziwe źródła pochodzenia kosztów stałych

Aby móc wykonać działania optymalizacyjne wokół kosztów stałych, trzeba przede wszystkim zrozumieć prawdziwe źródła ich pochodzenia, czyli wnikliwie przeczytać umowy.  Bardzo często konieczne jest wsparcie się znajomością i rozumieniem sposobów, w jaki przenikają się zapisy umowne i ogólne przepisy prawa. Niejednokrotnie spotykaliśmy się z zapisami, które wprost naruszały postanowienia regulacji nadrzędnych, w postaci prawa telekomunikacyjnego, ustawy o rachunkowości czy K.C. Wykazanie nieprawidłowości zapisów w umowie może być powodem jej natychmiastowego wypowiedzenia i/lub przystąpienia do renegocjacji kontraktu, czy zareklamowania naliczonych należności za minione lata.

Kiedy umowy nie da się wypowiedzieć …

Niewypowiadalność umów nie oznacza też wprost, że z ich tytułu ponoszone koszty muszą pozostać niezmienne. Staranne wczytanie się w kontrakt i zweryfikowanie zapisów pozwoli być może zmienić pewne parametry naliczania opłat, które mimo stałości kontraktu nie zostały w nim restrykcyjnie określone na zdefiniowanym poziomie. Zmieniając te elementy być może uda nam się ograniczyć koszty. Umowę powinien więc, czytać nie prawnik, ale specjalista, który zna się na charakterystyce zakontraktowanych zakupów, rozumie budowę nabywanych produktów i wpływ określonych, zmiennych, elementów na końcowy koszt.

Sprawdźmy, czy umowa i realizacja kontraktu są zgodne …

Również to nie prawnik, a fachowiec może prześledzić zgodność dotychczasowej realizacji kontraktu z jego postanowieniami. Czy dostawca dostarczał wszystko i w takiej jakości, jak jest to opisane w umowie? Czy umowa nie nakazywała wykonywania pewnych czynności, które przez lata przestały być priorytetami i dawno nie są wymagane przez klienta? Czy wszystkie waloryzacje i aktualizacje załączników na pewno wykonano fachowo i rzetelnie? Celem audytu treści i sposobu realizacji umowy jest znalezienie wszelkich niezgodności i odchyleń, które stanowić mogą podstawę do zgłoszenia do dostawcy pewnych roszczeń.

Po pierwsze odnajdź w archiwum umowę, ze wszystkimi załącznikami i aneksami oraz kilka ostatnich faktur. Kto ma to czytać? O tym w kolejnym odcinku!

Jak zoptymalizować koszty?

Optymalizacja kosztów firmy to jeden ze sposobów, aby ochronić miejsca pracy.

W ramach akcji #Niezwalniajmy zapytaliśmy specjalistów od optymalizacji kosztów z 4optima, jak się do tego procesu zabrać i na co zwrócić uwagę. Zasady są uniwersalne – można je zastosować równie dobrze w mikrofirmie jak i w bardzo dużej organizacji.

1. Koszty stałe też da się zmniejszyć

Przyjmij postawę „Wszystko się da”, mimo, że wcześniej słyszałeś(aś), że koszty stałe trzeba zaakceptować jako niezmienne, pewne kategorie kosztów są pomijalne i nie warte zachodu, a poza tym już próbowałeś(aś) i jesteś przekonany(a), że nic z kosztów stałych już nie wyciśniesz.

2. Dopuść „świeżą krew” do analizy

Dobrze, żeby na Twoje koszty spojrzał ktoś, kto ich nigdy nie widział, zrobił nowe zestawienia. Może to być specjalista, może to być zaprzyjaźniony przedsiębiorca, który być może inaczej podchodzi do kosztów. Nowa sytuacja wymaga nowych metod, świeżego spojrzenia, kogoś, kto zada Ci być może pozornie głupie pytania, ale pozwoli Ci spojrzeć z nowej perspektywy.

3. Niczego nie zakładaj z góry – lepiej sprawdź!  

Zadawaj pytania, podważaj, kwestionuj, weryfikuj, niech nie zadowoli Cię odpowiedź, której się spodziewasz. Potrzebujesz NOWYCH odpowiedzi. Zgodnie z zasadą “Accepting same answers you’ll get same results”. Zadaj sobie pytanie: a może nie mam racji? Może nie wszystko wiem najlepiej? Może dotychczasowe myślenie się teraz nie sprawdzi?

4. Tnij tylko wtedy, jeśli musisz

Oceń, czy musisz po prostu ciąć koszty, czy możesz poświęcić więcej czasu i starań, by efekt był optymalny długoterminowo. Zamiast opcji „taniej”, wybierz „lepiej i taniej”. Rozwiązania długoterminowe są zawsze lepsze od krótkoterminowych, o ile możesz sobie na to pozwolić.

5. Zachowaj staranność do końca wdrożenia

Bez względu na to, jaką zmianę wprowadzasz, rób to do samego końca z tą samą uważnością. Nie odpuszczaj drobiazgów, nie rób wyjątków – bądź nieustępliwy aż osiągniesz swój cel.

4optima sp. z o.o. wspiera przedsiębiorców w projektach, których celem jest ograniczenie kosztów pozwalające m.in. na utrzymanie zatrudnienia. Jeśli nie wiesz czy Twój tok myślenia jest właściwy, potrzebujesz podpowiedzi, masz wątpliwości, chcesz się poradzić – skorzystaj z konsultacji. To, co możesz stracić to tylko kilka minut, a zyskać możesz bardzo dużo.

Darmowa konsultacja wstępna: +48660660112

Ruszamy z ankietą “Koronawirus a rynek pracy”

Izolacja społeczna trwa już blisko 2 miesiące. Przez ten czas wielu przedsiębiorców musiało zmierzyć się z ograniczeniem przychodów, często nawet z ich brakiem. Podobnie pracownicy – wielu z nich zastanawia się, czy w ich firmach będą zwolnienia, ograniczenia wynagrodzeń, a może już się to wydarzyło?

Dlatego w ramach akcji #Niezwalniajmy ruszamy z ankietą “Koronawirus a rynek pracy”, w której zadajemy kilka prostych pytań dotyczących dotychczasowych doświadczeń pracodawców i pracowników.

Wypełnienie ankiety trwa do 1 minuty. W ramach ankiety pracodawcy mogą zgłosić swoją firmę jako tą, której udało się do tej pory nie zwalniać pracowników. Jeżeli pracodawca się na to zdecyduje, wówczas należy wysłać do nas informację na adres: kontakt@homejob.pl

Dołącz do nas!

Zapraszamy wszystkie firmy, niezależnie od branży czy wielkości do włączenia się do akcji #niezwalniajmy

Jeśli:

  • Twoja firma w najbliższym czasie nie planuje zwolnień pracowników
  • Twoja firma będzie szukała w pierwszej kolejności oszczędności w innych miejscach niż redukcja etatów
  • zamiast zwolnień jako ograniczenie kosztów pracowniczych Twoja firma zdecyduje się na inne opcje, np. tymczasowe ograniczenia wynagrodzeń, aby pracownicy zachowali pracę
  • bliska jest Ci idea #niezwalniajmy

Dołącz do nas!

Prześlij na nasz adres mailowy:

  • nazwę firmy
  • logo
  • wypowiedź, dlaczego Twoja firma dołącza do akcji lub dlaczego wybrała takie a nie inne rozwiązania (opcja dla chętnych)

My o tym opowiemy dalej. Pokażmy pracownikom, że nie wszyscy będą zwalniać. Dajmy im nadzieję!

Udział w akcji nie wiąże się z żadnymi kosztami. Udostępnienie logotypu, wypowiedzi przedstawiciela firmy jest równoznaczny ze zgodą na publikację logotypu i wypowiedzi wraz z nazwiskiem i stanowiskiem osoby wypowiadającej się na stronie akcji www.niezwalniajmy.pl oraz w kanałach social media akcji (Linkedin oraz Facebook).